2011. június 9., csütörtök

Grapefruit curd




Már ezer éve tervezem, hogy kipróbálom a lemon curd-ot. Annyi jót hallottam róla, és akadna is 1-2 süti, meg egyéb, amibe szívesen kipróbálnám.
A lemon curd úgy néz ki, továbbra is terv marad, mert - bár van itthon citrom - most egy testvérverzióval próbálkoztam be így első nekifutásra.


Amikor először megkóstoltam az, itt csak aranja-nak, vagy pomelo rosa-nak nevezett gyümölcsöt, biztos voltam benne, hogy ez nem grapefruit. Ez édes, majdhogynem narancs ízű, némi, nagyon enyhe kesernyés utóízzel. Amit eddig grapefruitként ismertem, az nagyon nem ez volt.
Végül arra jutottam, hogy amit korábban ettem, az nem volt grapefruit, mert EZ AZ...nagyon az!




Hozzávalók (egy kb 3 dl-es üveghez):

  • 1 batár nagy rózsaszín belű grapefruit
  • 8 dkg cukor
  • 5 dkg vaj
  • 2 tojás

Elkészítés:

A grapefruitot kifacsarjuk, és ha jó erővel és határtalan türelemmel rendelkezünk, akkor a héját lereszeljük. Ha mindezeknek híján vagyunk, akkor egy citromot szabadítunk meg a sárga ruhájától.
A vajat gőz fölött megolvasztuk, majd hozzáadjuk a cukrot, az enyhén felvert tojásokat és a grapefruitlevet + citromhéjat is.
Addig főzzük így, míg be nem sűrűsödik.
Üvegbe töltjük, hűlni hagyjuk, majd hűtőben tároljuk felhasználásig/fogyasztásig.

A receptet innen vettem.

1 megjegyzés:

  1. Lemoncurdot csináltam, de grepfruittal még nem...Ki fogom télen próbálni!

    VálaszTörlés